2013. január 5., szombat

45 ~ MOVIE REVIEW

Szép jó estét mindenkinek! :)

Ismét itt vagyok és a mai napra pedig egy filmet hoztam, amit úgy vélem mindenkinek látnia kell! Be kell valljam csütörtök előtt a film létezéséről sem tudtam és mikor először hallottam a címet valami teljesen más jutott eszembe...

Nekem is teljesen hasonló gondolatom volt ezzel kapcsolatban. ( :D ) Osztálytársam olvasta a könyv harmadik kötetét és Ő ajánlotta nekem. Emlékszem kérdeztem milyen könyvet olvas, amire rávágta, hogy az Éhezők Viadalának 3. részét, én pedig továbbra is teljesen csendben ültem és kérdezte, hogy ' NEM TUDOD MI AZ AZ ÉHEZŐK VIADALA??' 

Akkor a 10 perces szünetben ének órára menet elmondta a történet felét, a végét persze kifelejtve, így már emiatt is muszáj volt megnéznem. Péntek estére időzítettem a filmet egy jó kis spanyol tanulás helyett, de nem bántam meg.


Először is nézzük meg az előzetest. Sok nem derül ki belőle, ami engem még inkább felcsigázott. Olvastam pár kritikát, leginkább negatív dolgokat írtak róla, de ez sem tántorított el. A könyvet egyenlőre nem ismerem, összehasonlítani nem tudom, így marad a film...

A történet a jövőben játszódik ( a fenti kép mutatja a helyszínt ), Észak Amerika romjain egy új ország, Panem alakul, ezen belül pedig a Kapitólium és 12 különböző körzet fekszik.A Kapitólium kegyetlenül sakkban tartja a körzet lakóit, egy korábbi lázadás miatt. Így minden évben megrendezik az Éhezők Viadalát, mely hasonlít egy gladiátor küzdelemhez. Ez a küzdelem, mondhatni egy "valóság-show", amit a TV közvetit az embereknek. A főszereplő Katniss Everdeen, aki a húgával és édesanyjával a 12. körzet lakója, mikor elérkezik a 74. Éhezők Viadala...


A film elején talán mindenki azt gondolja, hogy Katnisst fogják választani, azonban húgát húzzák ki, aki először van a sorsoláson. Testvére, Prim retteg attól, hogy őt húzzák nyilvánvaló okokból. Hiszen, akit kihúznak valószínűleg soha nem tér vissza körzetébe...
Lényeg a lényeg, Katniss önként jelentkezik húga helyett és ez felér egy halálos ítélettel, azonban elfogadják döntését, így testvére helyett ő megy a küzdelemre. Az Éhezők Viadalán 24 ember vesz részt és csak egy győztes lehet. A másik választott kezdetben lényegtelen, az Arénába kerülés után válik fontossá. Ahogy kiválasztják őket elindulnak hosszú úton a Kapotólium felé, felkészítik őket a küzdelemre, a túlélésre. Kezdetben mindenki azt hiszi a lány esélytelenek nyugalmával indul, de van benne valamiféle tűz, ami a győzelem felé tereli...
A végkifejletet nem írom le, mindenki nézze meg! :)

Nekem személy szerint nagyon tetszett a film, mind a történet, mind a szereplők, mind a látvány. A főszereplő részben jó választás volt, de mégsem az az éhező típusú lány valljuk be...
A történet vége is meglepő, nem ezt vártam, de örültem annak, hogy így alakult. Nagyon kíváncsi vagyok a könyvre és úgy vélem jobb lesz, mint a film, hiszem mindig jobb könyv, de így lesz egy alapom, amire építhetem, arcok, stb. :)

2013.novemberében pedig jön a következő rész, alig várom...!

xx
D.

U.I.:  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése