2013. május 7., kedd

65 ~ ROME


Sziasztok!

Mai bejegyzésként egy útinapló részt hoztam. 18. szülinapomra-szerintem mondhatom, hogy legjobb ajándékként-egy utazást kaptam. 3 napra egy általam választott európai országba utazhattam húgommal. Valószínűleg a Málta szeretetem nyilvánvaló, azonban mégis másik városra esett a választásom. A szülinapom novemberben volt, de a vizsgák miatt márciust jelöltük ki az utazás időpontjára. Több lehetőség is járt a fejemben, többek között Barcelona, Amszterdam és Athén is. Végül valamilyen ok miatt-még magam sem tudom miért- Rómát választottam. Nálam fontos szerepet játszottak egyrészt a látnivalók, másrészt a vásárlási lehetőségek is. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk, esett is többször, hideg volt, de azt hiszem, Rómát mindenkinek látnia kell, mert megérdemli. Csodaszép város, valószínűleg az antik-kor kedvelőinek nyújthat nagyobb örömöt. Máltán egy időben volt két római lakótársam, Sara és Lukrecia. Őket is megkerestem, hátha tudnak valami olyan érdekességet mondani, ami a turista könyvekben nincs benne! Instagramra töltögettem útközben a képeket, most itt is bemutatnék párat és a második részben a látnivalókról is ejtenék pár szót! :)

Elutazás előtti estén jutott eszembe, hogy ebben a bizonyos -Eat,Pray,Love- könyvben is Rómában él a főhősnő. Reménykedtem benne, hogy olvasás közben kibogarászom, merre található az a híres fagyizó és merre a legjobb a pizza, de sajnos csalódnom kellett. :( Név szerint nem említik, csak a kis utcákat terekhez közel, abból meg sajnos nehéz kisilabizálni. Lehet sikerült és ott voltunk, de az is lehet, hogy nem, sajnos nem derül ki. Nem számít már, az a lényeg, hogy mi jól éreztük magunkat! :)

Én már a reptéren hódoltam a tészta-imádatomnak. Olaszország ugyebár méltán híres a tészta ételeiről- többek között az én kedvenc ételeimről is-, szerencsére volt alkalmunk megkóstolni ezeket is! A poén kedvéért hozzá kell tennem, hogy egyik este vacsorára húgom pizzát rendelt. Az étlapon szerepelt egy bizonyos 'anchovie' szó, amiről fogalmunk sem volt, hogy mit jelenthet. Articsókás pizzát szeretett volna enni, reménykedtünk, hogy az lesz az. Sajnos csalódnunk kellett, angolnás pizza volt... :D

Teljesülj légyszi!

Volt szerencsénk a Trevi-kúthoz is eljutni és kívánni egyet. Erről több mende-monda is kering, hogyan dobjuk a pénz érmét, hányat, melyik kézzel. Én szimplán jobb kézzel jobb váll fölött hajítottam, de hátha így is bejön. :D Érdekességként még megemlítem, hogy naponta körülbelül 3000 eurót dobálnak bele a turisták, amit az éjjel folyamán kiszednek és a római rászorulók megsegítésére fordítják. :) 
A szökőkutat én egy  pici, tér közepén álló, romantikus szökőkútnak képzeltem, ehelyett egy hatalmas, csodaszép szoborcsoporttal körbevett kútról van szó, ami szerintem felülről mutatja a legszebb arculatát. 

A bejegyzés második részét hamarosan hozom!
Ti voltatok már Rómában? Tetszett? Terveztek oda városlátogatást? :) 

xx
D.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése